Дани78 – Личен блог

Личен блог

Половин чаша вино на ден добавя пет години към живота

Публикувано от danail78 на април 30, 2009

chasha-vino-smalПоловин чаша вино на ден може да добави пет години към живота ви, показва ново проучаване.

40-годишното изследване на близо 1400 мъже показало, че редовното приемане на малки количества алкохол увеличава продължителността на живота.

Дългогодишното пиене на малки количества алкохол от всякакъв вид – до две чаши бира или вино на ден, удължава живота с около две години в сравнение с въздържателите, информира БГНЕС.

Благотворното влияние на алкохола е значително по-слабо при тези, които пият по-големи количества, показва изследването, публикувано във в. „Journal of Epidemiology and Community Health“. Мъжете, които пият само вино или по-малко от половин чаша на ден, живеят около две години и половина повече спрямо тези, които пият бира и концентрати, и почти пет години повече от тези, които не пият никакъв алкохол.

Учените твърдят, че пиенето на вино се свързва с намалена опасност от смърт в резултат на сърдечен удар, инсулт или в разултат на каквото и да е друго заболяване. „Хората, които консумират алкохол, трябва да го правят в умерени количества, една-две чаши на ден е за предпочитане при виното. Защитните ефекти на алкохола за сърцето се проявяват само при умереното пиене при мъжете в средна възраст. Прекаляването може да доведе до инциденти и заболявания като рак или цироза на черния дроб“, заявява д-р Мартинет Стрепъл от Университета Угенинген в Холандия.

Източник: hotnews.bg

Един коментар за “Половин чаша вино на ден добавя пет години към живота”

  1. ludipari каза

    Виното като медикамент си има, разбира се, и своите „странични ефекти“- колкото и малки да са количествата, те неминуемо минават през черния дроб и го тровят, тровят, тровят… Далеч по- добре е да се консумира натурален шоколад, който оказва същото благотворно влияние, но няма тези „странични ефекти“.

Вашият коментар

XHTML: Може да използвате тези тагове: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <pre> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>